måndag 21 april 2014

Fasansfulla recept och Förskräckliga maträtter!

Jag har blivit beroende. Beroende av antitesen till vad jag älskar.

Jag har länge, länge sparat recept i både fysiska mappar och mappar gjorda av ettor och nollor. Jag har dreglat över inbjudande matbilder, suktat efter salta, söta och ostiga recept, sparat och samlat. Jag har nördat ner mig i det mesta i matväg och älskar vacker mat. (Har ni läst matstylisten i Hannibals blogg, Feeding Hannibal?? Älskar den!)

För någon vecka sedan snubblade jag och Joel över ett fenomen på internet som befinner sig på helt motsatta sidan av spektrat. Antimatporr. Bilder på hemska recept, uselt genomförda maträtter och bara hemska idéer. Nu är jag fast, kan inte få nog. Vill bara se mer, äcklas, hålla händerna för ögonen. Det är som skräckfilm för en matälskare som jag.

Därför kan jag inte låta bli att dela med mig av en bit av den äckliga kaka som är antimatporr och bara allmänt äcklig mat!

Vi börjar med en av mina absoluta favoriter, Sandra Lee. Sandra Lee har någon form av matlagningprogram där hon lagar mat som hon kallar "semi-homemade". Vi tar en till på när hon tillagar en festlig Kwanzaa Cake!



Mmmm, ta en köpt tårta, häll på köpt tårtfyllning, klicka ut köpt frosting ur en burk och toppa med rostad majs och pumpa kärnor. Vackert!!

Vid ett annat tillfälle gör hon en härlig drink! Lätt som en plätt, is, färdig drink på flaska och lite blåbär. Så hemgjort att hon till och med givit den ett eget namn!

Jag menar verkligen inte att kliva och spotta på halvfabrikat här, det kan vara en stor underlättade ibland i den stressiga vardagen. Jag äter också fiskpinnar, köpt tårtbotten och fryslunchlåda. Men att hon kallar det hon gör matlagning och hemgjort. Nej, bara nej.

En till guldgruva på samma network är Paula Deen! Paula gillar att fritera saker så som smör och cheesecake!

Men mest känd är kanske Paula för sin ökända Doughnut-burgare. Njut!



Sen har vi recept som bara är äckliga eller ser otroligt äckliga ut.



Vad sägs om hel kamel fylld med ett lam, 20 kycklingar och 60 ägg? Tydligen en bedouinsk bröllopsrätt.


Nej. Neej. NEEEJ!!!

Mer köksmisslyckanden hittas på #ThatPlate



Ja, utbudet av dåliga maträtter är enormt.

Sen har vi ju självklart generen motbjudande delar av djur serverat på tallrik. Många sådana bilder ser så äckliga ut att jag inte ens vågar lägga upp bilder. Känner du dig extra hårdmagad idag kan du ju själv testa att googla "Disgusting food" eller liknade. Det finns så mycket, mycket märkligt där ute.

Avslutar med en liten bonusbild på Sandra Lee's Jultårta.



Ingredienser

  • 4 köpta kakor i olika storlekar (alt kakmix som du gräddat)
  • 1/2 liter frosting (4 burkar) + Grön karamellfärg
  • En sockerkon att sätta längst upp.
  • Röd glasyr
  • Papprundlar att länga mellan varje lager kaka.
  • Godissnören
  • Gul och vit frosting i flaska

Tack och hej! Hoppas du klarade dig utan att spy. Snart är jag tillbaks med härliga GODA italienska recept, lovar!

10 kommentarer :

  1. Men jisses kosses, detta är något helt nytt för vår del... Ja, Paula Deen har vi sett på tv hos Oprah och hon verkar vara mest lik en sån där kanin på duracellbatterier:)
    Minns genast ett avsnitt av "Vänner" där Rachel skulle göra en triffle till efterrätt men lyckades blanda samman två olika recept, ett på triffle och ett på någon köttfärspaj... Snacka om vedervärdigt!

    Nu ska vi kika vidare på både Hannibal och på de andra tipsen, får se om vi behöver täcka för varandras ögon:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sött och salt kan ju vara en fantastisk kombo, men triffle och köttfärspaj, det lät uräckligt! :)

      Hoppas ni klarar er!

      Radera
  2. Hu å hei! Det här är både fascinerande och plågsamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Kommer du ihåg den där cheesburgaren inbakad i pizza och friterad som vi äcklades över för några år sedan?! Hittade ingen bra bild :(

      Radera
  3. OKOKsoajndBDÅOÅSajcnkaäåäbLJVALNMZÄosgpqa2799

    SvaraRadera
  4. Men vilka kränkande kommentarer förutom mina:(

    SvaraRadera

nrelate .nr_post_title { Font-style: normal !important; }

Printfriendly